مقالات

درب اتوماتیک زیرسقفی – درب اتوماتیک سکشنال

درب اتوماتیک زیرسقفی یا درب اتوماتیک سکشنال

درب اتوماتیک زیر سقفی یا درب اتوماتیک سکشنال

درب اتوماتیک زیرسقفی یا سکشنال به درب هایی گفته می شوند که از تعدادی پنل با مدل های مختلف از قبیل کتیبه دار (قاب دار) ، شیار دار ، ماکروویو و پانارومیک تشکیل می شوند.

ضخامت پنل درب اتوماتیک زیر سقفی :

ضخامت پنل درب اتوماتیک زیر سقفی بین ۴ تا ۴/۵ سانتی متر و ارتفاع پنل درب زیر سقفی نیز بسته به مدل پنل بین ۴۲ تا ۶۲/۵ سانتی متر می باشد . جنس این پنل ها از فولاد گالوانیزه با ضخامت ۰٫۴ میلی متر است.

پنل ها:

پنل های درب های سکشنال دارای مدل های مختلفی هستند.که به خوبی در تکمیل معماری و نمای منازل موثر می باشند . درب های سکشنال به خوبی می توانند با نمای هر ساختمانی مطابقت یابند.و به این صورت بر زیبایی نمای ظاهری منازل افزوده می شود.

این درب ها توسط فنرهای بالانس بسیار قوی ، فشار اضافی را کم می کند.و وزن اصلی پنل های درب را به تعادل می رساند .

با استفاده از موتورهای کشنده مطابق استانداردهای روز دنیا می توان از این درب ها در مراکز پر تردد بهره برد. و به علت استفاده از چرخ های ضد سایش و ریل های نگهدارنده ، استهلاک درب زیر سقفی در مقایسه با دیگر  درب های اتوماتیک  بسیار کم تر و ناچیز می باشد.

در ساختار کلی درب زیر سقفی از چند پنل مورد استفاده قرار میگیرد. ضخامت پنل ها استاندارد و درون این پنل ها با فوم پلی اورتان فشرده شده تا این درب ها عایق کاملی داشته باشند .

ساختار پنل ها:

ساختار پنل ها از نوع فولاد گالوانیزه است و روی آن را با عنصر روی پوشش داده اند . اتصال این پنل ها در بالا و پایین با قطعات مخصوص است . حرکت درب زیرسقفی با کمک موتور و فنر کشنده پنل ها را به سمت بالا کشیده و به صورت نود درجه زیر سقف قرار می دهد .

امروزه یکی از محصولات پر طرفدار بازار کرکره برقی ، درب اتوماتیک زیر سقفی و یا همان درب سکشنال می باشد. که علاوه بر سهولت در کاربرد آن دارای کیفیت بالایی نیز می باشد . از طرفی ظاهری زیبا و هماهنگ با نمای ساختمان دارد .

استفاده از این درب کرکره برقی در اروپا و آمریکا از جمله مدرن ترین درب های مورد استفاده با استانداردهای بالا و به روز دنیا می باشد .

این درب ها به توصیه معماران و طراحان مدرن جزو گزینه های انتخابی و مصرفی مناسب جهت مصرف کنندگان است .

از درب اتوماتیک زیرسقفی می توان در پارکینگ ساختمانهای مدرن و هوشمند امروزی بهره برداری نمود . بعلت مدرن بودن و داشتن استانداردهای بین المللی و جهانی و به خاطر مکانیزم خاص و مزیت های این درب امروزه از این محصول در کشورمان ایران نیز روز به روز بیشتر استفاده می گردد.و به سرعت در حال جایگزینی درب های دارای جک پارکینگی می شود .

انواع درب اتوماتیک زیرسقفی :

درب اتوماتیک سکشنال پارکینگ:

درب زیرسقفی پارکینگی برای ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد که در ساختمان های مسکونی به دو صورت قابل اجرا می باشد:

۱-حالت نود درجه

۲-حالت زاویه دار برای پارکینگ های رمپ دار

موتورهایی که در درب اتوماتیک زیرسقفی مسکونی به کار می رود به صورت کشنده می باشد. پنل های مورد استفاده در درب زیرسقفی پارکینگی متنوع میباشد(کتیبه دار،سه شیار،قاب دار،کلاسیک و…) و میتواند خود را با هر معماری وفق دهد.در این پنل ها میتوان پنجره و یا درب نفررو نیز اجرا کرد.

درب اتوماتیک سکشنال صنعتی:

درب سکشنال صنعتی نسبت به درب سکشنال پارکینگی ابعاد بزرگتری دارد. میزان تردد درب سکشنال صنعتی نامحدود می باشد.

درب زیرسقفی صنعتی را با توجه به شرایط و فضای موجود میتوان به سه حالت اجرا کرد:

۱-نود درجه

۲-زاویه دار

۳-عمود بازشو(گیوتینی)

در درب زیر سقفی صنعتی موتور ساید گریبکسی نصب می شود.که مخصوص درب سکشنال بوده و با موتور های ساید کرکره ای متفاوت می باشد.

درب اتوماتیک سکشنال آتش نشانی:

درب اتوماتیک سکشنال آتشنشانی همانند نمونه صنعتی است با این تفاوت که دارای سرعت بازشوی زیادی می باشد.و باید از موتور ساید سرعتی گریبکسی استفاده شود.

بهتر است برای درب زیرسقفی صنعتی از  موتور های آلمانی  استفاده شود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک زیرسقفی:

1-یکی از مزایای اصلی استفاده از درب زیرسقفی سکشنال یا درب سکشنال اتوماتیک این است.که این درب ها مناسب فضای هایی که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ در محدودیت است.می توان بدون هیچ محدودیتی استفاده نمود .

2-به علت عملکرد خاص درب سکشنال ، به کمک فنر های بالانس و ریلهای خاص ، درب سکشنال زیر سقف جمع شده و حجم فضای بسیار محدودی از پارکینگ را میگیرد.و با توجه به سریع و بی صدا باز و بسته شدن درب از طرفداران فراوانی نیز برخوردار است .

3-درب زیر سقفی سکشنال دارای سیستم ضد سقوط نیز می باشد.و در زمانی که فنرها و کابل ها عمل نکنند.با توجه به این سیستم از سقوط آن و صدمات احتمالی ناشی از آن جلوگیری می شود .

4-پیرامون و اطراف درب اتوماتیک زیر سقفی سکشنال طوری آب بندی شده است.تا از ورود هر چیزی به فضای داخل پارکینگ جلوگیری شود .

5-در عملکرد این درب ها از فضای سقف پارکینگ جهت عملیات باز و بسته شدن استفاده می گردد.و این عملکرد باعث ایجاد عرض مفید و قابل استفاده بیشتری برای وسیله نقلیه و خودرو می شود.و باعث می شود تا خودرو در فاصله بسیار نزدیک درب پارکینگ پارک کند.و همچنین اگر درب مستقیم به پیاده رو و یا خیابان باز می شود.به خاطر حرکت عمودی باعث آسیب دیدن افراد پیاده در حال حرکت از جلو ساختمان نمی شود .

6-این درب ها از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار هستند.که با توجه به خواسته و سلیقه افراد برابر با نمای ساختمان طراحی و تولید می شود .

7-موتورهای هوشمند این درب ها در صورت لمس هر مانع به حالت عقبگرد عمل میکند.تا امنیت مصرف کنندگان را تضمین نماید . از این درب ها می توان برای پارکینگ های با تردد بسیار بالا نیز استفاده نمود .

به این امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *