مقالات

درب اتوماتیک گردان – درب اتوماتیک چرخشی

درب-اتوماتیک-گردان-یا-چرخشی-یا-دوار

درب اتوماتیک گردان یا چرخشی:

درب ها قلب ساختمانها محسوب می شوند و علاوه بر اینکه امکان ارتباط فضای داخلی و خارجی ساختمان را فراهم می کنند. همچنین در صورت داشتن طرح و رنگ مناسب، بر زیبایی نمای ساختمان اضافه مینمایند. امروزه درب های اتوماتیک به دلیل ارائه نمودن کارایی بالا، طرفداران زیادی را جذب نموده اند. به طوریکه در حال حاضر دربهای اتوماتیک با طراحی های متنوعی در بازار به فروش میرسند. و همین موضوع میتواند انتخاب را برای متقاضیان دشوار نماید. از این رو در ادامه مطلب به معرفی یکی از مجللترین انواع درب اتوماتیک یا به عبارت بهتر، درب اتوماتیک گردان یا چرخشی یا دوار پرداخته شده است.

طراحی این درب ها علاوه بر دارا بودن ظاهری شکیل، به گونه ای انجام شده است که در عین حال که باز است، همزمان بسته هم می باشد. این نوع طراحی باعث می شود تا هنگام ورود و خروج تا حد ممکن کمترین اتلاف انرژی وجود داشته باشد. این ویژگی موجب میشود تا استفاده از درب اتوماتیک گردان برای مکانهایی که اختلاف دمای فضای داخل و خارج زیاد است، توصیه شود.

وجود پنل ها در درب اتوماتیک گردان از برخورد افراد در زمانهای شلوغ جلوگیری می کند و از این طریق عبور و مرور را برای چنین مواقعی ایمن می نماید. درب اتوماتیک گردان این قابلیت را دارد تا به سیستم های کنترل تردد از قبیل سیستم تشخیص چهره، سیستم تشخیص اثر انگشت و کارت مجهز شود. این نوع درب اتوماتیک میتواند در شرایط اضطراری نیز مورد استفاده قرار گیرد. به این صورت که در چنین شرایطی پنل ها بر روی هم قرار میگیرند.و حداکثر فضای باز شو ممکن را برای خروج اضطراری فراهم میکنند.

کاربرد و موارد استفاده:

از این نوع درب اتوماتیک بیشتر در مکان هایی که به زیبا جلوه دادن ورودی توجه ویژهای می شود، از جمله هتلها، مراکز تجاری، فرودگاهها و … استفاده می گردد. در صورتی که ارتفاع ورودی حداکثر به 5 متر برسد، هیچ گونه محدودیتی برای نصب درب اتوماتیک چرخشی وجود نخواهد داشت. این نوع درب اتوماتیک با توجه به میزان تردد روزانه، میتواند.با 2، 3 و یا 4 پنل نصب و پیاده سازی شود

درب اتوماتیک گردان به دلیل طراحی ظاهری منحصربفردی که دارد، ایده آل ترین گزینه برای پیاده سازی در مکانهای مجلل محسوب می شود. به همین دلیل در ورودی اغلب هتلهای مجلل از درب اتوماتیک گردان بهره گرفته شده است.

درب اتوماتیک گردان علاوه بر ظاهر خاصی که به فضای ورودی میبخشد.، کاملا مقرون به صرفه است و کارایی خوبی را ارائه میدهد. بنابراین با پیاده سازی درب اتوماتیک گردان برای فضای ورودی، میتوان زیبایی و کارایی را به صورت یکجا فراهم آورد و در اصطلاح، با یک تیر چند نشان را زد.

درب اتوماتیک چرخشی در حالت کلی به 3 مدل تقسیم میشود:

1-درب 4بال

2-درب 3بال

3-درب 2 بال

در هر سه مدل از درب برقی گردان امکان و قابلیت تا شدن بال ها بر روی هم وجود دارد. در این حالت کل فضای ورودی جهت مواقع اضطراری (آتش,سیل و …)باز می گردد.

مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای دوار یا گردان:

1-دارای میکرو کنترل هوشمند با انواع تنظیمات کاربردی برای کاربران

2-زیبایی منحصر به فرد و سازگار با نماهای مختلف ساختمان

3-تردد نامحدود

4-عدم تداخل نفرات در هنگام ورود و خروج

5-جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار

6-قابلیت نصب انواع فریم های آلومینیومی و استیل در رنگ ها و طرح های مختلف

7-حرکت بیصدا,روان وسریع

درب اتوماتیک چرخشی چگونه عمل میکند؟

درب اتوماتیک دوار یا چرخشی دارای چندین طرح مختلف است. در بعضی از طراحیهای انجام شده برای دربهای اتوماتیک گردان، از دو باله، در بعضی دیگر از طرحها از سه باله و در بعضی دیگر از 4 باله بهره گرفته شده است. همچنین ممکن است برای این درب ها سه یا چهار باله ویترین نیز در نظر گرفته شود.

نحوه عملکرد این نوع  درب اتوماتیک  به این صورت است.که باله ها حول محور عمودی که در مرکز درب اتوماتیک گردان قرار دارد، میچرخند و امکان رفت و آمد را فراهم می نمایند. حرکت باله ها در این درب کاملا بیصدا و روان است و هیچگونه آلودگی صوتی ایجاد نخواهد کرد.

باله ها از برخورد افراد در حین عبور و مرور جلوگیری میکنند و امنیت افراد را فراهم مینمایند. علاوه بر این، این امکان وجود دارد تا از طریق میکروکنترلر هوشمند تنظیمات مورد نظر را اعمال کرد.

ممکن است تصور شود که این نوع درب با وجود ظاهر لاکچری و همچنین مقرون به صرفه بودن، برای مواقع اضطراری نامناسب است. اما لازم به ذکر است که میتوان در مواقع لزوم از درب گردان به عنوان درب خروج اضطراری بهره برد.

برای این منظور، میتوان از یکی از انواع طرحهای  درب اتوماتیک  گردان استفاده کرد.که قابلیت تا کردن باله ها را فراهم مینماید. در این صورت بیشترین فضای باز ممکن برای خروج اضطراری فراهم میشود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *