مقالات

شیشه سکوریت – نحوه تولید – مزایا و معایب و انواع آن

شیشه-سکوریت

شیشه سکوریت :

اگر بخواهیم شیشه سکوریت ، شیشه سکوریت اتوماتیک و شیشه ساده را مقایسه کنیم می توان گفت که از لحاظ مقاومت 7 برابر محکم تر از شیشه های ساده می باشد و در صورتی که هر دو شیشه ها از نظر ضخامت یکی باشند شیشه سکوریت در برابر شکستگی مقاومت بیشتری دارد .

می توان گفت که یکی از نکات مثبت این است که در هنگام شکستگی بر خلاف شیشه های ساده به قطعات بسیار کوچک و لبه های صیقلی تبدیل میشود که خطرناک نیست و خسارت جانی ندارد.

این نوع شیشه چگونه تولید میشوند؟

تولید شیشه های سکوریت حاصل یکی از عملیات حرارتی می باشد که در این فرآیند شیشه تا دمای 700 درجه گرم می شود و سپس با دمیدن هوا به سرعت سرد می گردد که دمیدن این هوای سرد باعث می شود که سطح شیشه نسبت به داخل شیشه زودتر سرد شود و همین امر باعث می شود شیشه از استحکام بالاتری برخوردار گردد.

چرا از این نوع شیشه استفاده میشود؟

شیشه سکوریت از  لحاظ ضخامت نسبت به شیشه های ساده مقاومت بیشتری دارد و همچنین هنگام شکستگی خسارت جانی و مالی بسیار کمی دارد و در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی بسیار مقاوم تر است.

مزایا و معایب استفاده :

از مزایای استفاده از این شیشه مقاومت بسیار بالای نسبت به ضخاممت در برابر ضربه-حرارت سه برابر شیشه ساده و خراشیدگی می باشد ولی مهم ترین عیب این شیشه ها این است که پس از تولید قابلیت برش و یا تغییر شکل را ندارد و تمامی تغییرات که شامل برش-سوراخ کاری یا شکل دهی است قبل  از عملیات حرارتی انجام می گیرد .

انواع شیشه سکوریت :

شیشه لمینت :

شیشه لمینت شامل چند لایه شیشه سکوریت که بین این لایه ها از مواد پی وی بی  استفاده می گردد که بیشتر از این شیشه ها در نمای ساختمان و نرده های شیشه ای که در ارتفاع کار می شوند استفاده می گردد و در هنگام شکستگی شیشه قطعات شیشه به وسیله ی مواد پی وی بی به یکدیگر چسبیده و ریزش نمی کنند که این مورد هم درصد صدمات جانی را به صفر می رساند و هم از لحاظ امنیتی بسیار پر کاربرد است.

شیشه سکوریت:

این شیشه ها بیشتر برای سازه های بدون قاب و درب ورودی و قسمت های کم ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد که پس از شکستگی و ریزش صدمات جدی نداشته باشد.

رنگبندی:

این شیشه ها را میتوان در رنگ های مختلف تولید کرد که بیشتر در رنگ های سوپر کلیر-فلوت-دودی-برنز-سبز-آبی-مات(ساتینا) و در ضخامت 10میلی متر-8 میلی متر- 6 میلی متر و 4 میلی متر تولید می گردد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *