مقالات

درب اتوماتیک کشویی – درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ

درب اتوماتیک کشویی یا درب اتوماتیک اسلایدینگ:

آیا می دانید درب اتوماتیک کشویی یا درب اتوماتیک اسلایدینگ به چه درهایی اطلاق می شود؟

درب اتوماتیک کشویی یا درب اتوماتیک اسلایدینگ ، انواع خاصی از درب های خودکار می‌باشند و با توجه به واژه ی کشویی که به آ ن ها اطلاق می شود.مشخص است به حالت کشویی قابل بازشدن و یا بسته شدن هستند. این نوع از درب در عین طراحی ابتدایی ای که دارد، موارد مصرف زیادی هم دارد .

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ:

به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند دولنگه و چهارلنگه که هر یک دارای کاربرد مخصوص به خود است

متداول ترین درب اتوماتیک:

متداول ترین نوع  درب اتوماتیک شیشه ای  که همواره بیشترین طرفدار را داراست و جزو درب های خطی به حساب می آید درب اتوماتیک کشویی یا درب اتوماتیک اسلایدینگ می باشد.

کاربردهای درب اتوماتیک کشویی:

آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که کاربردها و مراکز هدف استفاده از درب اتوماتیک کشویی کجاها هستند؟

برای پاسخ به این سوال در نگاهی کلی باید بیان کنیم که هر محیط کوچک و بزرگی می تواند.مرکز هدف استفاده از این درب ها قرار بگیرد  به چند نمونه که در ادامه برایتان می آوریم توجه بفرمایید:

برای نمونه از نوع دو لنگه درب های اتوماتیک اسلایدینگ در محل هایی می توان استفاده نمود که فضای محل کوچکتر از حد معمول است این در حالی است که در مقابل از درب های چهار لنگه اتفاقاً در محل‌های استفاده می کنند.که روزانه آمد و شد افراد به آن محل ها بیشتر از حد معمول است و به عبارتی در مکان های شلوغ تر قابل استفاده هستند. برای مثال نمی‌توان از درب دو لنگه در مکان هایی نظیر فروشگاه‌های کوچک استفاده نمود و به همین ترتیب از درب چهار لنگه مانند  درب اتوماتیک آکاردئونی  در محیط هایی چون اداره‌ها ، فروشگاه های زنجیره ای و از این قبیل موارد استفاده کرد.

شاید تاکنون این سوال از ذهن شما گذر کرده باشد که در چه مواردی از درب اتوماتیک کشویی می توان استفاده کرد ؟ برای یافتن پاسخ آن در ادامه ما را همراهی نمایید :

ساده و زیبا:

در واقع این درب ها به علت طراحی ساده و زیبای آن موارد مصرف بیشماری را دارند و بسته به نوعشان در محل های مختلفی به کار گرفته می‌شوند.

مراکز هدف درب اتوماتیک کشویی:

اگر بخواهیم مراکز هدف این درها را برشماریم به طور کلی می‌توانیم این درها را در محل هایی چون مراکز کوچک و بزرگ شامل انواع شرکت ها، فروشگاه های کوچک و بزرگ، هتل ها و حتی در برخی خانه های مدرن امروزی مشاهده نمایید.

تنوع:

طبیعی است که به خاطر متنوع بودن مراکز استفاده از آن این نوع از درها، مورد پسند عموم افراد قرار می گیرند در این قسمت برآنیم که شما را با برخی ویژگی ها و فواید استفاده از درهای اتوماتیک که به اسلاید یا همان کشویی معروف هستند آشنا نمائیم تا پایان با ما همراه باشید.

فواید درب اتوماتیک کشویی:

این نوع از درها دارای فواید بی شماری هستند که در این بخش به ذکر اصلی ترین آنها اشاره می کنیم جالب است بدانید که یکی از این مزیت ها فراهم نمودن یک امنیت تضمین شده برای خریداران محترم است و وجود این ویژگی به دلیل آن است که به صورت برقی عمل می‌نمایند در تکنولوژی قدیمی تر همان طور که می دانید از درهایی استفاده می شد که دارای یک قفل و یک کلید بودند.

بررسی درب اتوماتیک کشویی نسبت به کشویی دستی:

درب های ریلی  از درب های با سابغه میباشند که در گذشته به صورتی دستی موجود و مورد استفاده قرار میگرفت اما با پیشرفت فناوری و اتوماتیک شدن انواع درب ها از جمله درب های کشویی نیز عقب نماندن و از فناوری اتوماتیک بهره گرفتند البته همچنان از درب های کشویی دستی استفاده میشود و به طور کامل منسوخ نشده است.

فناوری پیشرفته:

درب های کشویی جدید، مجهز به فناوری اتوماتیک و سیستم های پیشرفته می باشند، که این موضوع درب را پیش از گذشته کارآمد و ایمن تر ساخته است.

آسانی:

در درب های اتوماتیک، مکانیزم باز و بسته شدن درب تنها با فشردن دکمه ریموت صورت می گیرد در صورتی که در درب های قدیمی زحمت باز و بسته کردن درب به عهده خود شخص است.

کم صدا:

درب های کشویی جدید در هنگام باز و بسته شدن هیچ الودگی صوتی از خود ایجاد نمی کنند اما درب های دستی در زمان باز و بسته شدن صدای ناهنجار زیادی از خود تولید می نمایند.

امنیت و سرعت:

درب های اتوماتیک کشویی با مجهز شدن به سیستم های مختلف ایمن تر از گذشته شده و از امنیت بالایی برخوردار است همچنین درب سرعت عملکرد مطلوبی دارد.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت درب های اتوماتیک نسبت به درب های دستی جلوه زیبای اوست. درب های اتوماتیک از نظر ظاهری تفاوت زیادی کرده و در مقایسه با درب های دستی جلوه ای بسیار زیبا تری دارند .

درب اتوماتیک کشویی

مزایای درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ:

  • مصرف انرژی پایین
  • صدای کم و عدم آلودگی محیطی
  • استهلاک کم در دراز مدت
  • قابلیت ترکیب انواع فریم ها وشیشه ها
  • هزینه پایین تر نسبت به سایر درب های اتوماتیک
  • قابلیت تنظیم سرعت با توجه به ساعات مختلف روز و میزان تردد
در اتوماتیک کشویی

انواع این درب ها عبارتند از :

1-درب اتوماتیک تلسکوپی با 4 لنگه متحرک:

این درب ها راه حلی مناسب برای دست یابی به حداکثر  عرض بازشو در مکانیزم کشویی و برای ورودی های معمولی می باشند در این دربها به ازائ 2 لنگه ثابت، 4 لنگه متحرک وجود دارد که لنگه متحرک دوم با نصف سرعت لنگه  متحرک اول حرکت می کند و در پایان  مسیر روی لنگه ثابت قرار  می گیرند .

2-درب اتوماتیک تلسکوپی با 1 لنگه  ثابت و 2 لنگه متحرک:

این دربها نیز برای ورودی های که امکان نصب درب اتوماتیک کامل به علت کم عرض بودن دهانه وجود ندارد راه حل ایده آلی ست و در این دربها 3/2 عرض بازشو قابل دست یافتن می باشد. در این دربها 2 لنگه متحرک به صورت کشویی حرکت می نمایند و روی لنگه ثابت قرار می گیرند.

3-دربهای اتوماتیک با 4 لنگه متحرک و بدون لنگه یا پانل ثابت:

این درب هامناسب در ورودی هایی ست که ورودی کم عرض است و نصب درب های اسلایدینگ معمولی با لنگه ثابت باعث محدودیت عرض بازشو می شود و در این دربها به علت نیاز به تمام عرض بازشو 4 لنگه متحرک روی فضای جانبی که معمولا دیوار است به حرکت در می آیند .

4-درب اتوماتیک تلسکوپی بدون پانل ثابت فقط با2 لنگه متحرک:

این نوع درب کشویی نیز امکان بهره برداری از دیوارها و فضاهای جانبی و بدون استفاده از لنگه ثابت را فراهم می نماید و معمولا مناسب مکانهایی است که به علت عرض کم دهانه امکان نصب  درب تلسکوپیک  به صورت استاندارد و کامل فراهم نیست .

مزایای درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی:

  • بازشو بیشتر نسبت به درب اتوماتیک اسلایدینگ (تقریبا دو سوم از عرضه کل دهنه باز میشود)
  • طراحی متفاوت از 4 لت تا 6 لت
  • متناسب بودن برای استفاده در ساختمان ها با کاربرد های متفاوت
  • بازشوی مفید بیشتر در رنج های مشابه درب های سنسوری کشویی
  • دوام بالا و بی صدا بودن در تمام حالات باز شدن درب
  • مصرف انرژی کم خود دستگاه و جلوگیری از اتلاف انرژی سیستم های سرمایشی و گرمایشی فعال در ساختمان ها
  • اتوماسیون ساختمان یعنی اتصال و ترکیب با سیستم موجود
  • قفل سریع یعنی با فشار دادن یک دکمه در فورا بسته میشود و دیگر باز نخوهد شد.
  • درب های تلسکوپی با توجه به استفاده از چرخ های پلیمری حرکتی آرام و روان دارند.
  • دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد
  • دارای سیستم تشکیل شده از تکنولوژی کاملا الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت
4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *