مقالات

کرکره برقی – کرکره اتوماتیک – انواع کرکره برقی

کرکره برقی

کرکره برقی چیست؟

در گذشته نه چندان دور در خیابان های شهر شاهد کرکره های دستی مغازه ها بودیم کرکره دستی از آهن آلات ساخته میشدبه همین دلیل به مرور زمان ظاهر زیبای خود را در برابر وزش باد وباران از دست میداد و نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشت. پس از سال ها خدمت حفاظ آکاردئونی جایگزین کرکره سنتی شد اما به دلیل دشوار بودن مراحل ساخت و رنگ آمیزی حفاظ آکاردئونی از قیمت بالایی برخوردار بود به همین ترتیب کرکره برقی اتوماتیک جایگزین حفاظ آکاردئونی و کرکره سنتی شد.

یکی از انواع درب های اتوماتیککرکره اتوماتیک برقی می باشد امروزه استفاده از این محصول بسیار رایج است و در بسیاری از مکان ها مانند :سر در مغازه ها, درب پارکینگ ها, مراکز مسکونی و تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین امکان چاپ تبلیغات, لوگو و … بر روی کرکره برقی وجود دارد در نتیجه زمانی که مغازه شما بسته باشد وسیله تبلیغاتی بسیار مناسبی خواهد بود.

استفاده از کرکره برقی اتوماتیک باعث ایزوله شدن یک مکان در برابر سرقت می شود نسبت به سایر لوازم امنیتی زمان باز و بسته شدن کرکره برقی بسیار بالاست.

تمام امنیتی که کرکره دستی برای شما فراهم میکند کرکره برقی با چندین درجه بالاتر برای شما فراهم آورده است با نصب این محصول در پنجره و درب منزلتان می توانید باز و بسته شدن آنها را مدیریت نمایید به همین دلیل استفاده از آن در فضاهای داخلی می تواند بسیار مهم باشد. 

ساختار و عملکرد کرکره برقی چگونه است؟

کرکره اتوماتیک برقی با استفاده از موتور به طور عمودی ور در جهت محور بالا پایین می رود. 

موتور کرکره برقی را میتوان به منبع سیمی و یا به منظور بهره وری انرژی به انرژی خورشیدی وصل نمود در حقیقت کرکره برقی شکل مدرن کرکره دستی می باشد.

کرکره اتوماتیک برقی از جنس آلومینیوم ساخته شده و به دلیلی کاربری مناسب و آسان و رنگ آمیزی مختلف توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

اهرم و لوازم الکترونیکی به کار رفته در این محصول قابل برنامه نویسی و تنظیمات خاص می باشد. 

شما میتوانید اهرم و لوازم الکترونیکی را به گونه ای تنظیم کنید که در یک زمان خاص باز و بسته شوند به علاوه میتوانید تنظیمات انجام شده را از راه دور کنترل نمایید.

در سیستم های صنعتی استفاده از این محصول به وفور به چشم میخورد و فضا را مدرن تر نشان میدهد. در ساختمان های صنعتی و تجاری که به صورت پراکنده دارای چندین درب بزرگ می باشند استفاده از کرکره برقی باعث به حداکثر رساندن بهره وری می شود.

کرکره اتوماتیک برقی با استفاده از دو متریال آلومینیوم سخت کاری شده و ورق گالوانیزه ساخته میشود.

اجزای تشکیل دهنده :

  • تیغه
  • محفظه
  • رول
  • ریل
  • ریموت
  • کنترل پنل

برخی از دلایل محبوبیت کرکره برقی عبارتند از:
• دارای استحکام و خواص ضد زنگ
• کاهش آلودگی صوتی
• کاربری آسان
• اشغال فضای کمتر
• مجهز به قفل الکترونیکی
• قابل سفارش و استفاده در ابعاد مختلف
• دارای قابلیت شستشو
• زیبایی و تنوع
• تعمیر آسان
• بدون نیاز به قفل آویز
• دارای امنیت بالا و ضد سرقت
• دارای رنگ های متنوع و بشاش
• قابل استفاده در هر نوع آب و هوا و اقلیمی
• استفاده از نیروی الکتریکی به جای نیروی انسانی
• دارای طول عمر بالا تر نسبت به مدل های قدیمی
• باز و بسته شدن تنها با فشار دادن شاسی ریموت کنترل

کرکره برقی تیغه الومینیوم

منظور از کرکره برقی هوشمند چیست؟

کرکره برقی هوشمند به کرکره هایی گفت می شود که به طور اتوماتیک و با استفاده از ریموت کنترل توسط کاربر کنترل می شوند . البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری روز به روز به قابلیت های این کرکره برقی ها افزوده می شود. به علاوه از امنیت بالایی برخوردار میشوند به روز و مدرن شدن جامعه بشری از عوامل جذب مشتریان در زمینه خرید کرکره برقی هوشمند است.

توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی کرکره برقی هوشمند نیاز مند فرد متخصص و با تجربه است.

کرکره اتوماتیک برقی چند نوع دارد؟

کرکره برقی پنجره:

این نوع کرکره در اکثر خانه ها ,ویلاها و ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و از ویژگی های بارز آن میتوان به میزان کم آلودگی صوتی هنگام باز و بسته شدن این مدل اشاره کرد. همچنین برای حرارت,غبار و صدا عایق بسیار مناسبی است.

تیغه این نوع کرکره از ورق گالوانیزه و یا آلومینیوم ساخته میشود و این تیغه میباشد که صدای فوق کمی دارد در حالی که خیلی هم سبک است.

کرکره برقی پلی کربنات:

این نوع کرکره ها دارای رنگ بندی های بسیار متفاوت و دو نوع شفاف و مات می باشند.

کرکره برقی پلی کربنات دارای مدل های مختلفی از جمله کرکره اتوماتیک برقی پلی کربنات با لوله آلومینیوم ,با لوله اکسترا,با لوله استیل و قطعات شیار آلومینیوم است.

کرکر برقی آلومینیومی:

کرکره اتوماتیک برقی آلومینیومی انواع مختلف از تیغه های ۶سانتی,۸سانتی,۱۰سانتی,۱۲ سانتی و ۱۴ سانتی متری استفاده میشود که این تیغه ها از بیلت استاندارد آلومینیوم تولید و ساخته می شود. از ویژگی های بارز این نوع کرکره برقی میتوان به داشتن رنگ بندی های مختلف, مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت, مقاومت بالا در برابر ضربه و… اشاره کرد.

کرکره برقی پارکینگی:

در واقع این نوع کرکره اتوماتیک برقی دارای انواع موتور می باشد که با توجه به میزان ترددی که هست باید تیغه این مدل را انتخاب کنیم این نوع کرکره ها در هنگام باز شدن زیر سقف جمع می شوند و امروزه که داشتن فضا موضوعی مهم در ساختمان هاست استفاده از این نوع کرکره ها بسیار رایج است.

استفاده از این نوع کرکره ها فضای زیادی را برای برای تردد به شما میدهدو بسیار مناسب برای استفاده در پارکینگ هاست.

فرایند باز و بسته شدن این کرکره ها به وسیله ریموت صورت می گیرد. از مزایای مهم این نوع کرکره برقی میتوان به داشتن امنیت بالا,اشغال کردن فضای کم,ایمنی بالا و … اشاره کرد.

کرکره برقی رول گیتر:

درب کرکره برقی رول گیتر (کرکره امنیتی میله ای) یکی از پر کاربردترین دربهای اتوماتیک در جهان می باشد که در اماکن حساس امنیتی جهت حفظ امنیت ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی کرکره رول گیتر به گونه ای بدین صورت است قرقره هایی در دو طرف وجود دارد که در ریل قفل شده و امکان خروج درب از ریل حتی با ضربه شدید را می گیرد کاربرد این قرقره برای جلوگیری از سرقت و نفوذ پذیری می باشد لازم به ذکر است وجود مفتول های فولادی امکان برش درب را از بین میبرد و حفاظت از ورودی های مهم را برای محیط شما به ارمغان می اورد از این نوع کرکره معمولا در ورودی مرکز تجاری,بانکها,ورودی خزانه ها,طلا فروشی ها و کلیه اماکن حساس با سطح امنیتی بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار:

این نوع از کرکره برقی دارای ویژگی رنگ بندی و طرح های مختلف است که سایز تیغه های آن ۸ سانتی است این نوع کرکره ها از جنس آلیاژ فولاد منیزیم و لایه ای دیگر فوم فشرده درون آن می باشد. چون این ورق نازک است بین آنها فوم تزریق میکنند و به همین دلیل با نام گالوانیزه فوم دار شناخته می شوند.

این نوع از کرکره برقی عایق مناسبی برای صدا و رطوبت است ودر مواقع باز و بسته شدن صدای بسیار کمی دارد.

از این نوع کرکره برای ساختمان های جنوبی که در بخش بالای درب آن اتاق خواب ها قرار گرفته مورد استفاده قرار می گیرند.

کرکره برقی شفاف:

این مدل از محصول که به کرکره برقی شیشه ای هم معروف است در انواع رنگ ها و مدل هل تولید و عرضه می شود. این کرکره از پلیمر مقاومی چون پلی کربنات تولید شده است و دارای ویژگی هایی چون ضدگلوله,ضد ضربه و مقاومت بالا می باشد.

از کرکره برقی شفاف به جای کرکره برقی آلومینیومی و یا فولادی استفاده می شود اغلب از این محصول در پروژه های تجاری,بانک ها,صرافی ها و گاهی هم در پروژه های مسکونی استفاده می شود.

کرکره برقی فولادی:

جنس این نوع از محصول از آلومینیوم می باشد و از ویژگی های محبوب آن می توان به مقاومت بالایی که در برابر ضربه دارد و داشتن رنگ بندی های مختلف آن اشاره کرد. استفاده از این مدل در درب مغازه ها,فروشگاه ها و استفاده در پنجره ها بسیار رایج است.

کرکره برقی سکشنال:

این مدل کرکره برقی در زیر سقف جمع می شود و اپشن بارز آن این است که فضای بسیار کمی از محل را اشغال می کند. از امنیت بالایی برخورداراست .سیستم ضد سقوط دارد که این امر منجر شده طرفداران خاص خود را داشته باشد.

کرکره برقی صوتی:

همان طور که از نام این نوع کرکره برقی پیداست برای مکان های حساس به صدا مورد استفاده قرار می گیرد تا هیچ صدایی از بیرون به داخل محیط راه پیدا نکند.

یکی از پر طرفدار ترین این مدل کرکره میتوان به کرکره برقی با تیغه ۸سانتی اشاره کرد که خود آن دارای انواع مختلفی از جمله تیغه آلومینیومی دوپل و تک پل ,تیغه آلومینیومی پانچ و غضروف دار میباشد.

کرکره ها از مهم ترین وسایل ساخته شده برای بالا بدن ضریب ایمنی و امنیت اماکن مختلف است امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری اتوماتیک ,کرکره ها تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته کرده اند و از تنوع زیادی در تمام ضمیمه ها مانند نوع کرکره,جنس,شکل,موتور و … بهره مند شدند. وجود این تنوع به افراد کمک کرده تا هرشخص بسته به شرایط مکان مورد نظر ,سلیقه شخصی و میزان امنیت اقدام به انتخاب نوع کرکره خود نماید.

ازمعیار های انتخاب نوع کرکره میتوان به عواملی چون نوع,جنس,شکل کرکره,موارد کاربری و قیمت و هزینه را میتوان نام برد که از مهم ترین آنها میتوان به مسئله قیمت اشاره کرد هر فردی نسبت به بودجه و توان مالی خود اقدام به خرید می نماید.

ما در این مقاله قصد اریم تمامی عوامل تاثیر گذار بر قیمت کرکره را بررسی نماییم تا شما بتوانید با توجه به نیاز و بودجه مالیتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت این محصول به عوامل زیادی بستگی دارد و بسته به انتخاب شماست.

یکی از عوامل ابتدائی قیمت گذاری ,نوع کرکره می باشد در قدم اول شما باید مشخص نمایید که قصد به کارگیری چه نوع کرکره ای را دارید(کرکره پارکینگی-تجاری-پنجره و …) پس از انتخاب نوع کرکره باید عرض و طول درگاه مکان شما اندازه گیری شود این قسمت جزو مهم ترین عوامل اندازه گیری محسوب می شود زیرا در این قسمت اندازه کرکره (عرض و ارتفاع) مشخص می شود. حال به اصلی ترین قسمت قیمت گذاری می رسیم در این مرحله شما باید تعیین نمایید قصد استفاده از چه نوع تیغه و موتوری را دارید.

موتور و تیغه کرکره دو عامل اصلی قیمت گذاری محسوب می شوند.که در ادامه هر یک را به صورت کامل عرضیابی خواهیم کرد.

پس از انتخاب موتور و تیغه کرکره,می توانید به صورت دلخواه برای ارتقا ایمنی و عملکرد کرکره,از سیستم و سنسورهای مختلف مانند :چشمی ها,خلاص کن ها,ضدبرخورد و … بهره ببرید.

و در آخر به نصب کرکره خواهیم رسید نصب کرکره اخرین مرحله تاثیر گذار در قیمت می باشد قیمت نصب کرکره به نوع و اندازه کرکره همچنین افراد متخصص و یا نمایندگانی که از شرکت برای نصب کرکره فرستاده می شوند بستگی دارد.

موتور ها در قیمت گذاری:

همانگونه که در متن بالا گفته شد موتور و تیغه کرکره دو بخش اصلی در قیمت گذاری می باشند سه نوع موتور برای کرکره ها وجود دارد که استفاده هر یک به معیار های کرکره و مکان شما بستگی دارد پر مصرف ترین موتور ها برای کرکره موتور های ساید و توبلار می باشند که بر قیمت کرکره نقش بسزایی دارند.

موتور های توبلار:

موتور های توبلار برای کرکره های سبک وزن و کوچک با میزان تردد پایین و محدود به کار گرفته میشود هزینه اصتحلاک و نگهداری این موتور نسبت به سایرین بسیار پایین تر است موتور های توبلار به دلیل مقرو ن به صرفه بودن و قیمت پایین به پر مصرف ترین موتور های کرکره ای تبدیل شده اند موتور های توبلار سبک تر و ظریف تر از موتور های ساید میباشد.و درون شفت قرار میگیرد به همین دیلی از دید عموم پنهان است.

موتور های ساید:

شرایط این نوع موتور با موتور های توبلار کاملا متفاوت است موتور های ساید نیروی خود را از فشار روغن تامین می کند به همین دلیل از قدرت و توان بالایی برخوردار است.

از موتور های ساید برای کرکره های بزرگ و سنگین وزن با میزان تردد بالا استفاره می شود از این رو موتور های ساید گرا ن قیمت تر و پر هزینه تر از موتور های توبلار می باشد.

عوامل مهم بر قیمت گذاری موتور ها فقط محدود به نوع موتور نمی باشد مواردی دیگری مانند برند موتور و کشور سازنده تاثیر زیادی بر قیمت موتور خواهد گذاشت.

موتور های کرکره ای به انواع درجه ۱ و ۲ تقسیم خواهند شد که از لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوتند به عنوان مثال موتور های توبلار چینی کیفیت پایین تری نسبت به موتور های توبلار فرانسوی دارد. این کیفیت در قیمت موتور تاثیر بسیاری خواهد داشت.

تیغه ها در قیمت گذاری:

حال نوبت به انتخاب تیغه می رسد,تنوع و تفاوت قیمت در این قسمت بسیار بیشتر از قسمت های دیگر است عایق بندی,جنس تیغه,اندازه تیغه(عرض و ارتفاع),نوع تیغه و همچنین رنگ بندی بر قیمت تیغه ها تاثیر مستقیم دارند این مورد هم از موارد مهم در قیمت این محصول می باشند.

در ابتدا باید جنس تیغه خود را انتخاب نمود از این لحاظ شما چند گزینه دارید تیغه ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که از پر مصرف ترین آنها آلومینیوم ,فولاد و پلی کربنات می باشد.

تیغه های پلی کربنات:

بسیار گران تر از سایر تیغه ها می باشند زیرا این نوع تیغه به دلیل جنس خاصشان یعنی پلی کربنات ظاهری شیشه ای دارند ویژگی که جلوه بسیار زیبایی به این نوع تیغه داده است.

به علاوه تیغه های پلی کربنات ایمن ترین تیغه های حال حاظر می باشند که در برابر شدید ترین ضربه ها و حتی گلوله مقاوم اند. همچنین این تیغه ها ضد حرارت و اشتعال پذیری می باشند به همین دلیل اغلب از این تیغه ها در بانکها و مراکز تجاری استفاده می شود محاسبه قیمت تیغه های پلی کربنات با کیفیت و ضخامتشان رابطه مستقیم دارد.

تیغه های فولادی:

از دیگر انواع تیغه ها می باشد که از تیغه های پلی کربنات ارزان تر و از سایر تیغه ها مانند تیغه های الومینیومی گران تر است.

تیغه های فولادی به دلیل استفاده از فولاد ایمنی و مقاومت بسیار بالایی دارند از این رو این تیغه بیشتر در مراکز تجاری مهم مانند طلا فروشی ها استفاده می شود از نکات منفی این تیغه ها می توان به تولید صدای ناهنجار در هنگام باز و بسته شدن اشاره کرد.

تیغه های آلومینیومی:

تیغه های آلومینیومی از ایمنی و امنیت مطلوبی برخوردارند این نوع تیغه در کنار رنگ و طرح های مختلف ,جلوه ی زیبایی به نمای ساختمانتان می بخشد وزن پایین تیغه های الومینیومی در انتخاب موتور و محاسبه قیمت تیغه به نفع شما خواهد بود.

تمام این ویژگی ها در کنار قیمت بسیار پایین این تیغه را به پر مصرف ترین تیغه تبدیل کرده است.

اکنون با جنس های مختلف تیغه ها و ارزش قیمتشان آشنا شدیم.پس از تعیین جنس تیغه نوبت به تعیین عوامل دیگری می باشد که در محاسبه قیمت تاثیر گذار خواهند بود.

پس از انتخاب جنس باید نوع تیغه را مشخص کنیم تیغه ها طرح ها و اشکال متفاوتی دارند معمولا تیغه های غضروف دار از دیگر نوع تیغه ها گران قیمت تر میباشند. شما بسته به بودجه مالی و سلیقتان میتوانید نوع و شکل تیغه خود را مشخص نمایید.

اگر قصد دارید تا از ورود صدا های مزاحم ,گرد و غبار و … به مکان های خود جلوگیری کنید بهتر است ویژگی عایق بندی را به تیغه و کرکره خود اضافه کنید این ویژگی قیمت تیغه و کرکره را افزایش زیادی خواهد داد.

پس از انتخاب تمامی عوامل نوبت به اندازه گیری وزن,طول و عرض تیغه شما میرسد هر چقدر اندازه و وزن تیغه شما بیشتر باشد قیمت نیز افزایش خواهد یافت البته این موضوع به جنس تیغه انتخاب شده بستگی دارد.

نکته مهم این است که کیفیت و برند تیغه ها بر ارزش و قیمت تیغه نقش بسزایی را ایفا می کند.

پس از انتخاب نوع کرکره،نوع موتور و تیغه می توانید به صورت دلخواه برای بالا بدن ضریب ایمنی و امنیت کرکره از سیستم های مختلفی استفاده کنید.

برخی از این سیستم ها شامل:سیستم ضد برخورد-برق اضطراری-چشمی ها-خلاص کن و… میباشند قیمت این سیستم ها بسته به برند کشور شازنده محاسبه خواهند شد.

به کارگیری هریک از اینم سیستم و تجهیزات به قیمت کرکره شما می افزاید.

و در آخرین مرحله به نصب کرکره خواهیم رسید قیمت کرکره برقی نیز به عواملی چون وزن و اندازه کرکره بستگی خواهد داشت ممکن است قیمت نصب یک شرکت از دید دیگری پایین تر باشد اما معمولا این کار نرخ ثابتی دارد.

نکته: اجزا و قطعات دیگر کرکره ها مانند (شفت،قوطی و …) انواع و اشکال مختلفی ندارند به همین دلیل قیمت این قطعات در همه کرکره ها تقریبا یکسان و ثابت می باشد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *